www.gsm.kx.pl
 

Archiwum » Co się u nas dzieje ? Najtrudniejszy jest początek.

wielkość czcionki: A|A|A
 

Co się u nas dzieje ? Najtrudniejszy jest początek. 

Dlatego zacznę od POWITANIA Państwa w imieniu wszystkich pracowników nowego działu GZM. Z mocy decyzji Zarządu Spółdzielni od 01.01.2011 r. rozpoczęliśmy pracę w nowej strukturze działania. Dział nasz to Administracje osiedlowe i prawie 80 podległych pracowników , którzy funkcjonują w bezpośrednim kontakcie ze Spółdzielcami. Jesteśmy na tak zwanej „pierwszej linii”. Pracujemy dla Was i to Wy jesteście animatorami naszych działań. 

Nasza praca jest również przez Was weryfikowana i oceniana. Oceny te są różne , tradycją jest narzekanie na to, że nic nie robimy, a tylko bierzemy pieniądze i jesteśmy wszyscy do zwolnienia. Czy jest to prawda? Mam nieco odmienne zdanie i być może włożę ten przysłowiowy „kij w mrowisko”, bo odezwie się wiele osób, które za wszelką cenę będą chciały pokazać naszą nieudolność i brak zaangażowania.

Nie jest to jednak prawdą i chciałbym na tej stronie składać Państwu relację z tego co robimy, co planujemy zrobić, a wtedy łatwiej będzie nas rozliczyć z pracy i łatwiej nam się będzie pracowało mając w Was surowego, ale rzetelnego krytyka.

Co tydzień będę Państwu składał relację z naszych działań i co tydzień będę oczekiwał Waszej reakcji. Mój telefon i skrzynka pocztowa są do Państwa dyspozycji i każda Wasza uwaga będzie przez nas przyjmowana. Postaramy się spełnić Wasze sugestie (oczywistym jest, że w ramach możliwości finansowych i wykonawczych, a pracujemy w takim składzie osobowym na jaki nas stać materialnie i osobowo).

W miesiącu grudniu miałem okazję zapoznawać się ze specyfiką pracy i problemami wynikającymi z codzienności naszej Spółdzielni. Pozwoliło to na wyciągnięcie następujących wniosków:  

  • praca Administracji osiedlowych była w schemacie swojego działania właściwie ustawiona przez Zarząd Spółdzielni;
  • realizowane były zgłoszenia przekazywane przez mieszkańców do Administracji;
  • panował jednak pewien chaos i akcyjność w działaniu;
  • praca była nastawiona na „dziś” i nie zawierała perspektywy co na „jutro”;
  • nie była również prowadzona analiza wykonania zadań i nie było określania zadań w Administracjach na następny okres;
  • zbyt sporadyczny był również kontakt bezpośredni administratorów z lokatorami.

 

To tylko niektóre spostrzeżenia z pracy w tym czasie. Aby to zmienić postanowiliśmy wprowadzić pewne modyfikacje w naszym działaniu. Jak każda modyfikacja wymaga jednak czasu na utrwalenie jej w codzienności. Stąd cały miesiąc styczeń poświęcony był na wspólne uczenie się swoich zachowań, relacji oraz zmiany podejścia do siebie wzajemnie i do problemów które wynikają z pracy z Lokatorami naszych budynków. 

Wprowadziliśmy pierwszą zasadę, która jest zwrócona w Państwa stronę: 


„PRZEDE WSZYSTKIM BEZPIECZEŃSTWO”.
 
Dlatego właśnie początek naszego działania to „spis z natury” wszystkich zagrożeń jakie powstają w codziennym funkcjonowaniu naszych osiedli. Dokonaliśmy spisu brakujących elementów elektrycznych, niezabezpieczonych skrzynek na klatkach, ubytków stopnic, niezabezpieczonych pomieszczeń i ciągów komunikacyjnych, kontroli okien i drzwi oraz systemów zabezpieczeń innego rodzaju. Zwróciliśmy uwagę na stan naszych terenów zewnętrznych, bezpieczeństwo schodów i poręczy, braki w asfalcie i chodnikach, jak również placach zabaw i innych terenach przyległych . Taki spis z natury pozwala na podjęcie natychmiastowych działań. Systematycznie zabezpieczamy urządzenia w budynkach, wymieniamy zepsute elementy, uzupełniamy brakujące, zamykamy skrzynki elektryczne. Po ustąpieniu mrozów zajmiemy się natychmiast terenami zewnętrznymi, utrzymująca się zima uniemożliwia prowadzenie sensownych działań na zewnątrz budynków. Występujemy również do innych instytucji z żądaniem naprawy i zabezpieczenia lub zdemontowania na przykład skrzynek TP S.A., instalacji UPC . Zwracamy uwagę na wykonane skrzynki gazowe, dbamy o porządek i właściwy stan techniczny w pomieszczeniach w których zainstalowane są elementy grzewcze, wodociągowe i inne. 

I uwierzcie Państwo jest tych prac wiele w naszych zasobach i wymagają one codziennego doglądania i przeciwdziałania dewastacji i uszkodzeniom. Na to wszystko potrzebne są i siły i środki finansowe , a z tymi ostatnimi różnie bywa. Powstają z wniesionych przez Państwa opłat czynszowych i tu zostawię bez komentarza. 

To wszystko robimy codziennie, ale codziennie zajmujemy się również zgłoszeniami oraz naprawą awarii i uszkodzeń w mieszkaniach, sprzątamy rejony zewnętrzne i wewnętrzne, odśnieżamy, dbamy o czystość miejsc wyznaczonych do składowania śmieci i parkingów . Jesteśmy również przygotowani do wiosennych porządków więc pracy nam nie brakuje, a jest jej coraz więcej. 

Co nam się udało wprowadzić nowego:  

  • tygodniowe odprawy z kierownikami Administracji;
  • tygodniowe sprawozdania z wykonanych przez Administracje działań;
  • codzienne wizyty administratorów w podległych im obiektach i rejonach działania;
  • codzienne wizytacje konserwatorów w rejonach obiektów oraz w ciągach komunikacyjnych mające na celu przeciwdziałanie powstawaniu zagrożeń;
  • kontrole prowadzone przez Kierowników i Mistrzów mające na celu sprawdzenie realizacji zadań postawionych pracownikom.

 

To niektóre elementy i nie będę zanudzał szczegółami, ale pozwoliły one na zbudowanie bazy do dalszego działania. Wszystko wpisywane jest w książki pracy i systematycznie wykonywane. Przeciwdziała to powstawaniu nowych zagrożeń, które mogłyby wyniknąć z zaniechania co powodowałoby nawarstwianie się nowych zjawisk. Bardziej efektywne stało się zarządzanie i przepływ informacji od Państwa do Zarządu i odwrotnie. Szybsze jest reagowanie na powstałe sytuacje . Dzięki temu znacznie łatwiej otrzymać nam pomoc ze strony Zarządu i Rady Nadzorczej ponieważ są oni natychmiast informowani o problemach, a my otrzymujemy jasne i klarowne zadania. 

Na zakończenie zwracam się do Państwa z wielką prośbą o kontakt za pomocą poczty elektronicznej i telefoniczny. Usprawnieni to nasze funkcjonowanie i znacznie bardziej pozwoli zbliżyć się z naszą pracą do Państwa oczekiwań.

Mój telefon: 728 485 852, e-mail: djanicki@gsmjastrzebie.pl,

 
Dariusz Janicki
Kierownik Działu GZM